ریتم آهنگ

درباره برترین نقاشان سبک امپرسیونسیم

درباره برترین نقاشان سبک امپرسیونسیم

همه چیز درباره برترین نقاشان سبک امپرسیونسیم
امپرسیونیسم در واقع جنبشی در اروپای قرن نوزدهم بود که توسط گروهی از هنرمندان آغاز شد. برترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم در این جنبش، از حضور در نمایشگاه‌ها و سالن‌هایی را که مورد تأیید دولت بود امتناع کردند و مناظر، فعالیت‌های روزمره و اشیاء را به عنوان سوژه‌های نقاشی خود برگزیدند. در سبک هنری امپرسیونیسم برخلاف معمول، از ضربه‌های کوتاه و سریع قلم‌مو برای ایجاد لکه‌های رنگی روشن، پر جنب و جوش و سرزنده استفاده می‌شد.
آثار هنری خلق شده در این دوره، حاصل تصور و احساس واقعی هنرمند از سوژه روبه‌رو بود. ادوار مانه، کلود مونه، ادگا دگا، پیر آگوست رنوار، کامیل پیسارو، ونسان ونگوگ، پل سزان، مری کاست و آلفرد سیسلی از برترین نقاشان امپرسیونیست هستند. در این مطلب به جزئیات بیشتر زندگی هنری و آثار برجسته آنها اشاره می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

ادوار مانه (Edouard Manet)

ادوار مانه یکی از اولین  و برترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم قرن نوزدهم بود؛ که نقش بر جسته‌ای در گذار از سبک رئالیسم به سبک امپرسیونیسم داشت. نمایش شاهکارهای اولیه او در سال ۱۸۶۳، با عنوان ناهار در چمنزار (The Luncheon on the Grass) و المپیا (Olympia)، باعث ایجاد جنجال بزرگی شد. سوژه اصلی نقاشی‌های مانه زندگی روزمره در پاریس و اشیاء عادی بود. نقاشی‌های زیادی از او با مضمون کافه‌های پاریس، شهر و زندگی شهری، خیابان و مردم آن؛ گدایان، خوانندگان و کارگران به ثبت رسید. آنچه که ادوار مانه را از هنرمندان سبک امپرسیونیسم معاصر خود متمایز می‌کرد؛ سبک نقاشی منحصر به فرد او بود و اینکه در هیچ نمایشگاه امپرسیونیستی در پاریس شرکت نکرد.

کلود مونه (Claude Monet)

کلود مونهکلود مونه یکی از بنیانگذاران سبک هنری امپرسیونیسم به حساب می‌آید. اصطلاح امپرسیونیسم از عنوان یکی از  نقاشی ‌های کلود مونه با نام دریافتی از طلوع آفتاب (Impression, Sunrise) گرفته شده است؛ که در سال ۱۸۷۴ در نخستین نمایشگاه مستقل برگزار شده توسط وی و همفکرانش به نمایش درآمد. مونه علاقه‌ای به تطابق با مفاهیم هنر متعارف نداشت و همین تکنیک او را در لیست برترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم برده است ،چرا که استفاده از رنگ‌های جسورانه و ترکیبات غیرمعمول در نقاشی‌های او بارز است. وی به شدت تحت تأثیر جان کنستابل و جوزف مالورد ویلیام ترنر از نقاشان مناظر و فضای آزاد بود و به همین دلیل عاشق نقاشی در هوای آزاد و نمایش انعکاس نور در آثار خود بود.

ادگا دگا (Edgar Degas)

ادگار دگاادگا دگا یکی از هنرمندان سبک امپرسیونیسم بود که به خاطر خلق نقاشی‌ها و مجسمه‌هایش معروف بود. با وجود اینکه وی یکی از بنیانگذاران این سبک بود؛ اما ترجیح می‌داد از او به عنوان یک واقع‌گرا (رئالیست) یاد شود. سوژه اصلی نقاشی‌ های ادگار دگا، بخش‌هایی از زندگی در پاریس و چهره‌های انسانی، به ویژه بدن زنان (رقصندگان، خوانندگان، روسپیان) بود. او علاقه داشت که آنها را به شیوه‌های ابتکاری نقاشی کند و با زاویه‌های غیرمعمول در زیر نور مصنوعی نقاشی می‌کرد. پرتره‌های او به دلیل داشتن پیچیدگی‌های روانشناختی و انعکاس انزوا در انسان، هنوز هم مورد توجه است.

پیر آگوست رنوار (Pierre-Auguste Renoir)

پیر آگوست رنوار پیر آگوست رنوار یک هنرمند فرانسوی بود که در توسعه سبک امپرسیونیسم نقش به‌سزایی داشت. انعکاس مدرنیته و اوقات فراغت زندگی پاریسی نقطه کانونی آثار وی بود. مهارت‌های او در شیوه خاصی از رنگ‌آمیزی بسیار مشهور بود و به زیبایی می‌توانست حرکت نور و سایه را به گونه‌ای طراحی کند که آثار او بی‌انتها و ناتمام به نظر برسند. برخلاف دیگر هنرمندان سبک امپرسیونیست که به ترجیح می‌دادند با مناظر کار کنند، رنوار به دنبال طراحی چهره‌های انسانی و انعکاس تمایز میان آنها بود، شاید همین خلاقیت رنوار توانست او را در لیست برترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم قرار دهد.

کامیل پیسارو (Camille Pissarro)

هنگامی که بسیاری از نقاشان معاصر او در دوران امپرسیونیسم از نمایش آثار خود در نمایشگاه امتناع ورزیدند، کامیل پیسارو تنها کسی بود که نقاشی‌های خود را در هر ۸ نمایشگاه امپرسیونیستی به نمایش گذاشته بود. چرا که هنر وی به شدت تحت تأثیر سیاست بود. سوژه اصلی نقاشی‌های پیسارو زندگی روزمره کشاورزان پاریسی بود. دو زن در حال گپ زدن در کنار دریا، سنت توماس، جلیس هیل، پونتوئیز، بلوار مونت مارتره در یک صبح زمستانی و جاده‌ای به ورسای در لووسین؛ از برجسته‌ترین آثار نقاشی کامیل پیسارو هستند. او اکنون در لیست برترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم نامش می‌درخشد.

ونسان ونگوگ (Vincent van Gogh)

ونسان ونگوگونسان ونگوگ یک نقاش پست امپرسیونیست هلندی بود؛ که با توجه به آثار خود در حال حاضر از مشهورترین و تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ هنر غرب به حساب می‌آید. در حدود بیش از یک دهه، وی حدود ۲۱۰۰ اثر هنری خلق کرد؛ از جمله حدود ۸۶۰ مورد از نقاشی های ونگوگ رنگ روغن، که بیشتر آنها مربوط به دو سال آخر عمر او بودند. معمولا سوژه‌های آثار او مناظر، اشیای بی‌جان، چهره و پرتره از خود بودند؛ که با شیوه خاص طراحی و نقاشی او به آثار پایه‌گذار هنر مدرن تبدیل شدند. خودکشی او در ۳۷ سالگی پس از سال‌ها رنج بردن از بیماری روانی و فقر اتفاق افتاد.

افراد نام برده، از برترین هنرمندان سبک امپرسیونیسم به حساب می‌آیند؛ چرا که آثار آنها شاهکارهای بی‌نظیری در شکست کنوانسیون‌های هنری قرن نوزدهم بودند. در اصل، انتخاب سوژه‌های جدید، زوایای دید عجیب و به‌کارگیری تکنیک‌های متفاوت نقاشی باعث شد؛ آثار هنرمندان سبک امپرسیونیسم در صدر تاریخ هنر قرار بگیرد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”